۳۸۱

جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران برگزار شد. مجمع عمومی فوق‌العاده در راه است

جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران برگزار شد. مجمع عمومی فوق‌العاده در راه است

جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران بعد از ظهر دوشنبه ۲۹ فروردین در هتل باباطاهر تهران برگزار شد.

 به گزارش سایت جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در این جلسه آخرین مسائل و مباحث مربوط به صنعت هتلداری کشور مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت. از جمله مسائل مطرح شده در جلسه هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران سفرهای نوروزی، ضریب اشغال هتل‌ها، مشکلات و چالش‌های مربوط به تعطیلات و همچنین رویکردها و راهبرد جامعه در سال جدید بود. در خصوص مسائل مربوط به نرخ‌گذاری هتل‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و ... نیز بحث‌هایی مطرح شد. از موضوعات دیگری که در جلسه مورد تاکید قرار گرفت، ضرورت تقویت ساختار جامعه و تشکل‌های استانی بود. در ادامه این بحث بود که اعضا با اکثریت قاطع برگزاری مجمع فوق‌العاده را به دو منظور (بررسی مسائل مربوط به ساختار تشکل در کشور و استان‌ها و نیز ارائه گزرش عملکرد جامعه به اعضا در مجمع) تصویب کردند.

در بخش دیگری از جلسه که به بحث در ارتباط با نرخ‌گذاری هتل‌ها اختصاص داشت، اعضا تاکید داشتند که اختیار نرخ‌گذاری از جمله مواردی است که باید به جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تفویض شود. اعضا همچنین در خصوص اهمیت معافیت مالیاتی هتل‌های ۴ و ۵ ستاره اظهار نظر کردند و تاکید داشتند که این هتل‌ها هم باید مثل هتل‌های یک، دو و سه ستاره از مالیات معاف شوند. بنا شد هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران به طور جدی موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

موضوع بعدی حقوق و دستمزد کارکنان بود. برآیند بحث‌های اعضا در این بخش این بود که اگرچه افزایش حقوق در بخش دولتی ۱۵درصد و در بخش خصوصی ۵۷ درصد و این قدری عجیب است اما جامعه حرفه‌ای هتلداران صرفا از این افزایش گلایه‌ای ندارد بلکه معتقد است دولت باید در ازای آن از هزینه‌های هتل‌ها مانند هزینه بیمه تامین اجتماعی، حامل‌های انرژی، مالیات و ... بکاهد تا هتل‌ها به دلیل فشارهای اقتصادی مجبور به تعدیل نیروهای خود نشوند.

گفتنی است زمان و محل برگزاری مجمع فوق‌العاده جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران به زودی از سوی هیئت مدیره و از طریق سایت جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران اعلام خواهد شد.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved