۶۲۹

عزم دولت برای رونق گردشگری گلستان، گره‌گشایی از تله‌کابین‌ها نزدیک است

عزم دولت برای رونق گردشگری گلستان، گره‌گشایی از تله‌کابین‌ها نزدیک است

یکی از مهمترین رهاوردهای سفر هیات دولت به گلستان، تلاش برای گره‌گشایی از مشکل چندین ساله تله کابین‌ گرگان و علی‌آباد بوده است.

در شانزدهمین سفر هیات دولت به گلستان هر چند فشردگی برنامه ها اجازه بازدید میدانی آیت الله رییسی رییس جمهور را از محل اجرای ۲ مطالبه مهم اهالی استان (تله کابین گرگان و علی آباد) میسر نکرد اما نمایندگان رییس جمهور به ترتیب وزیر کشور و میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری با حضور در محل اجرای این پروژه ها وعده دادند تا ضمن رعایت ملاحظات زیست محیطی و حفظ طبیعت مقدمات اجرای هر چه سریعتر این طرح های اشتغالزا را فراهم کنند.

موضوعی که سبب شد عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و  وحیدی وزیر کشور با حضور در محل اجرای این پروژه ها در جریان جزییات این پروژه ها قرار بگیرند.

جنگل های هیرکانی به سبب برخورداری از تنوع گونه ای و همچنین شرایط خاص جغرافیایی از ویژگی‌های زیباشناختی بسیار بالایی برخوردار است که از آن نمونه می توان به چشم اندازهای بی نظیر این اکوسیستم منحصر به‌فرد اشاره کرد.

مشاهده برخی از این چشم اندازهای طبیعی و کم نظیر شاید از روی زمین و مناطق همسطح میسر نباشد، مناظری که به سبب ارزش بالای زیباشناختی می‌توانند ظرفیت بالقوه برای احداث تله کابین این جنگل های هیرکانی باشند.

سالهاست اهالی گلستان با توجه به این ظرفیت ارزشمند انتظار دارند در برخی از نقاط این استان تله کابین احداث شود که از آن جمله می‌توان به تله کابین ناهارخوران  گرگان،‌ علی‌آباد و یا تله کابین در منطقه درازنوی شهرستان کردکوی اشاره کرد که با وجود همه تلاش های صورت گرفته در سالیان اخیر تاکنون گره هیچ کدام از این تله کابین ها گشوده نشده است.

تله کابین گرگان پس از سالها پیگیری مسوولان موفق به اخذ تمامی ۱۶ مجوز در شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی شد اما تمام مجوزهای آن باطل شد و مطالبه مردمی در سفر اخیر هیات دولت سبب حضور وزیر کشور در محل پیشنهادی این پروژه گردید و بر اساس دستور وزیر کشور، مقرر شد تا کارشناسانی از تهران باردیگر با همکاری مشاور طرح مساحت عرصه مورد نظر برای تله‌کابین را بازنگری کنند تا موضوعی که محل اختلاف کارشناسان تهران و گلستان بود برطرف شود.

اهالی گلستان امیدوارند با بازبینی عرصه موردنظر برای تله کابین گرگان گره اجرای پروژه گشوده شود تا رونق و توسعه صنعت گردشگری این استان شتاب بگیرید.

منبع : ایسنا

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved