۲۵۶

صنعت هتل‌داری رکن اصلی توسعه‌ گردشگری است

صنعت هتل‌داری رکن اصلی توسعه‌ گردشگری است

نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا لواسانی در دیدار با اعضای جامعه هتلداران و مراکز اقامتی کیش با توجه ویژه به صنعت هتل‌داری به عنوان رکن اساسی گردشگری، گفت: هتلداران به عنوان یک صنعت مهم و قوی باید برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند که با تغییر دولت‌ها یا مدیران ضربه نخورند.

وی فرهنگ کار در حوزه‌ گردشگری را نادرست عنوان کرد و با بیان این مطلب که زیرساخت‌های مناسب آن وجود ندارد، افزود: فرهنگ، با زور و بخشنامه قابل اعمال نیست و مدیران گردشگری به‌موجب عدم وجود فرهنگ کار صحیح در این حوزه، به ناچار درگیر موضوعات داخلی و نیروها شده و آرمان‌های زیاد خود را از دست می‌دهند.

سرپرست سازمان با بیان این مطلب که، خانه‌های کارگری و مدیران در حال تبدیل به بحران جدی است، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای رفع این معضل، انبوه‌سازی سریع در بندر چارک است.

لواسانی با اشاره به ظرفیت‌های زمین، و زیرساخت‌های موجود مانند آب و برق در چارک، با بیان این مطلب که امکان انبوه‌سازی سریع در بندر چارک وجود دارد، گفت: ساخت اقامت‌گاه‌های مختلف در چارک قطعا اتفاق خواهد افتاد، و سود با افرادی است که سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح را زودتر آغاز کنند.

وی تصریح کرد: جزیره با شیب خوبی در حال پیشرفت است، این ده هزار کارگر در حوزه هتل و بقیه، در حال پیشرفت هستند و خود جزیره از لحاظ برند و ستاره، نباید خدشه‌دار شود؛ از طرفی نیز خانه‌های کارگری و مدیران در حال تبدیل به بحران جدی است، و جزیره بدون‌تعارف، گنجایش آن را نخواهد داشت و یکی از بهترین راه‌ها که مدت‌ها به آن فکر، و اخیرا جلسه‌ای نیز داشته است، بندر چارک است. آنجا آب، برق، گاز، و زمین به وفور وجود دارد و کارگری که اینجا ناچار به سکونت در کانکس می‌شود آنجا می‌تواند در یک ویلا همراه با خانواده خود زندگی کند.

لواسانی با بیان این مطلب که یک کارمند به‌جای زندگی در مکانی کوچک در کیش می‌تواند در چارک، ویلای ۲۰۰متری داشته باشد، خاطرنشان کرد: از این لحاظ، به بعد اجتماعی زندگی آنان و درنهایت فرهنگ کیش نیز توجه شده است.

وی همچنین در خصوص رفع بروکراسی اظهار داشت: در این مدت تمام سعی خود را کرده‌ایم که موتوری تازه برای سازمان بسازیم، اما این امر، هم ساده نیست و هم اینکه جایگزین کردن آن باید زمانی انجام شود که اطمینان کامل از عملکرد آن وجود داشته باشد.

لواسانی با تاکید بر اینکه سازمان و ارباب‌رجوع در دو طرف میز نیستند و ما آمده‌ایم رونق اقتصادی ایجاد کنیم تا تبعات آن به همه‌ی مردم برسد، افزود: ما در حال اصلاح فرآیندها هستیم اما اجرای آن باید وقتی صورت بگیرد که تمام عیب‌یابی‌ها انجام شده باشد و اکنون با همین فرآیندها سعی کرده‌ایم به‌صورت مُسکن عمل کنیم؛ لذا درهای اتاق‌های مدیران به روی ارباب‌رجوع باز است و نهایت تسریع و تسهیل در انجام کارها صورت می‌گیرد.

لواسانی با اشاره به مسائل مطرح‌شده از سوی اعضای جامعه هتلداران مبنی بر عدم ثبات مدیریتی کیش در گذشته، بر انسجام گروهی جامعه تاکید کرد و گفت: هتلداران به عنوان یک صنعت مهم و قوی باید آسیب‌های خود را از این بی‌ثباتی کم کنند و برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند که با تغییر دولت‌ها یا مدیران ضربه نخورند.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved