۱۹۴

پدر صنعت گردشگری ایران درگذشت

پدر  صنعت گردشگری ایران درگذشت

جلال نصیریان پدر صنعت گردشگری و هتلداری ایران در سن ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست.

چرا میگویند پدر علم گردشگری....؟؟؟

جلال نصیریان پدر صنعت گردشگری و هتلداری ایران پس از سال‌ها خدمت و آموزش در صنعت گردشگری و تربیت دانشجویان و مدیران بسیار، در سن ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست. علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درگذشت جلال نصیریان استاد پیشکسوت و نام‌آور حوزه آموزش گردشگری را به خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور تسلیت گفت.

گفتنی است شادروان جلال نصیریان متولد ۱۳۲۲ در شهر اهر در استان آذربایجان شرقی و جزو اولین افرادی بود که به صورت حرفه‌ای آموزش گردشگری در ایران را آغاز کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسوی تسلط داشت مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته مدیریت هتلداری و جهانگردی از انگلستان دریافت کرده بود.

جلال نصیریان از سال ۱۳۴۸ و در سن ۲۶ سالگی و به عنوان کارشناس تسهیلات جهانگردی وارد سازمان جلب سیاحان شد و در سال ۱۳۸۰ پس از ۳۰ سال سابقه کار مدیریتی و دولتی در صنعت گردشگری کشور بازنشسته شد.

مرحوم استاد نصیریان سال‌ها کارشناس درجه‌بندی هتل‌های کشور بود و همچنین در طول مدت فعالیت دولتی خود استانداردهای آموزشی و روند کاری در هتل‌های ایران را تنظیم و جهت‌دهی می‌کرد.

مرحوم نصیریان در سال ۱۳۸۰ و پس از بازنشستگی از مناصب دولتی مؤسسه آموزشی آوای جلب سیاحان را به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مؤسسات آموزش گردشگری در کشور راه‌اندازی کرد و با استفاده از تجربیات مدرسین حرفه‌ای و متخصصین گردشگری، در زمینه خدمات آموزش گردشگری و هتلداری فعالیت نمود.

بسیاری از مدیران سابق و فعلی هتل‌های کشور و مراکز اقامتی، آژانس‌های مسافرتی و تور لیدرهای حرفه‌ای از شاگردان مؤسسه یا کلاس‌های درس استاد بودند.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب ثبت نمایید
نظرات سایر کاربران در مورد این مطلب
Mahampg.ir - Copyright © 2019 - All rights reserved